בניית שותפויות שעובדות

המאמר המצורף עוסק ביצירת שותפויות ובהבנת התנאים הדרושים להתפתחותן.

הדוגמא המובילה את המאמר היא של יצירת שותפויות בחינוך: החינוך, מעצם טבעו בחברה שלנו, מחייב יצירת שותפויות בין הורים למחנכים ובין מורים לתלמידים. אין המדובר בשותפות אחת, כללית, רעיונית, שותפות לדרך, אלא בשותפויות רבות הנוצרות בין הגורמים השונים המעורבים בחינוך, שותפויות הנובעות מצורך פרקטי, או מתחושת מחוייבות לשיתוף פעולה הדוק ותיאום בין כל המעורבים בחינוך הילד על מנת לא ליצור מסרים סותרים או על מנת לתת לכל גורם מחנך את ההשפעה היחסית לה הוא ראוי בהתאם למידת האחראיות שלו לחינוך הילד.

המאמר מרחיב על השלבים בבניית שותפות: יצירת אמון וכבוד הדדיים, פתיחת ערוצי תקשורת, הכרת ערך והיצירה המשותפת עצמה. הטענה היא שהשלבים חוזרים על עצמם שוב ושוב- למשל- משנוצרה הכרה בערך- של עצמי, של השותף- והצדדים יודעים מה הם יכולים לצפות לקבל אחד מהשני, לעיתים קרובות נוצר צורך לבנות את האמון מחדש בעקבות ההיכרות המעמיקה יותר, או לפתוח ערוצי תקשורת נוספים על מנת להדק את שיתוף הפעולה ולחתור למעשה.

ניתן למצוא במאמר גם מיפוי של גישות שונות לשיתוף פעולה והיחסים הצפויים בין סוגים שונים של גישות לשיתוף פעולה- מה קורה כשנפגשים פראייר, "ראש קטן", משוגע השליטה שלא מאציל סמכויות לעולם והזה שאוהב לפקד אבל לא אוהב לעשות דברים בעצמו? איזו גישה כדאי לפתח בעבודה מול כל אחד מהם?

להורדת המאמר: בניית שותפויות שעובדות

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s