בראשית 2013 ביקש יוסי מלמד, מנהל מפעל להב בתעשיה האוירית, לאתר שדה פעילות חדש עבור המפעל. יוסי האמין כי לעובדי המפעל יש את החכמה והיצירתיות המאפשרת זאת.
כינסנו את עובדי המפעל ליומיים מפגש בשיטת המרחב הפתוח. המפגש הניב עשרות רבות של יוזמות פעולה רובן נוגעות לשיפורים במוצרים ותהליכים קיימים ואחדות ענו על הפרמטרים ל'שדה חדש'. אחד העובדים העלה רעיון שהמפעל יכנס לתחום התחבורה היבשתית, בעקבות מה ששמע על פיתוח רשת קרוניות לתחבורה עירונית מהירה. הרעיון אמנם חורג לחלוטין מעיסוקו המרכזי של המפעל אך מתאים להפליא ליכולותיו הטכנולוגיות.
בימים אלו פורסם בדה מרקר על חתימת עיסקה עם חברת סקייטראן על הקמת מדגים טכנולוגי כצעד משמעותי לקראת הקמת מערכת ניסויית בתל אביב. תודה למנהלי להב על האמון ולחברי קובי הוברמן, אבנר הרמתי ותמיר רובין על השותפות. נאחל המשך הצלחה, שגשוג ל'להב' ותחבורה קלה לנוסעים בתל אביב.
תוצר המרחב הפתוח מגיע לידי מימוש. מפעל מטוסי קרב הולך לייצר קרוניות לתחבורה אזרחית
‘וכתתו חרבותם לאתים’ ראו בכתבה:
הסוף לפקקים בת"א? מערכת תחבורה חדשנית תנוע ב-240 קמ"ש
איזה יופי
שי